Online bezoekersregistratie

Gebruiksvriendelijke, flexibele formulieren en registratiewebsites in jouw huisstijl met Forma Registration Forms.

Informatie aanvragen Online demo aanvragen

De ultieme tool om veilig en gebruiks­vriendelijk zelfs de meest complexe registratie­formulieren vorm te geven.

Veilig, gebruiksvriendelijk en in jouw huisstijl

Bezoekersregistratie, we zijn er groot mee geworden. Met ons product Forma heb je dan ook de ultieme tool in handen om samen met onze registratiespecialisten zelfs de meest complexe registratieformulieren vorm te geven.

  • Gebruiksvriendelijk en laagdrempelig voor je gasten.
  • Op en top (data)veilig.
  • Geheel in de stijl van én op maat voor jouw event of organisatie.

Wat kan er dan allemaal met die formulieren?

Een open aanmelding of alleen voor genodigden? Sessies met capaciteitsbeheer en wachtlijsten? Een overzichtelijke timetable-weergave van jouw programmaonderdelen? Betaalde onderdelen? Meertaligheid? Introducees of verschillende gastgroepen? Intelligente validatie voor een schone en consistente bezoekersdatabase? Meerdere events of edities van een event per jaar? Als jij het kunt bedenken, laten wij het feilloos werken binnen jouw registratietraject!

Bekijk alle mogelijkheden!

In jouw huisstijl

Met onze collectie van beproefde, configureerbare bouwstenen stellen onze specialisten het voor jouw event optimale formulier samen. De registratiewebsite is voorzien van jouw huisstijl, volledig responsive en dus op elk device even gebruiksvriendelijk. De effectieve, stapsgewijze indeling en het tot in de kleinste details doordachte design dragen bij aan een gestroomlijnde registratie met een optimale conversie.

Bekijk de interactieve demo's

Snel en kostenefficiënt

Omdat we werken met bouwstenen en website-templates, kunnen we de vlekkeloze registratie voor jouw event niet alleen snel, maar ook kostenefficiënt vormgeven. Voor we aan de slag gaan, ontvang je een transparante en gespecificeerde offerte, zodat jij én de registratiespecialist die aan jouw event gekoppeld wordt exact weten waar jullie aan toe zijn. Zo gaan we doeltreffend voor je aan de slag.

Ticketing voor gevorderen

We gaan geen enkel registratietraject uit de weg en kunnen dankzij onze jarenlange ervaring en slimme koppelingen oplossingen bieden voor complexe registratie-uitdagingen waaraan de bekendste ticketshops hun vingers niet durven branden.

Lees meer over ticketing

Support van onze specialisten

Onze registratiespecialisten denken met je mee en bouwen het registratieformulier zo efficiënt mogelijk voor je op. Het gasten- en contentbeheer kun je vervolgens zelf doen, bijvoorbeeld als je meerdere events per jaar organiseert. Maar natuurlijk kun je altijd op onze support rekenen als je daar behoefte aan hebt.

The Power of Puerto

Alle data van jouw gasten slaan we op in het robuuste en optimaal beveiligde Puerto Registration System. Dit is zowel de thuishaven van jouw data als het kloppend hart van ons ecosysteem. En... in Puerto kun je heel veel zelf doen!

  • Live statistieken en uitvoerige rapportages
  • Synchronisatie met al onze applicaties
  • Mailcampagnes
  • Tickets, producten, sessies, prijzen en capaciteiten
  • API-koppelingen met externe systemen
Online registratie en data synchronisatie API

Live data-synchronisatie met jouw CRM

De data vanuit de registratie in jouw CRM up-to-date houden? Of - viceversa - jouw actuele data gebruiken om ons systeem mee te voeden? Met onze gestandaardiseerde API zoeken wij de verbinding en bepalen we samen met jou welke data we hoe precies gaan synchroniseren. We realiseerden al solide en veilige koppelingen met onder meer Salesforce, PerfectView, Exact en HubSpot.

Meer weten over online bezoekersregistratie?

expand_more
Bel of mail ons!
Online bezoekersregistratie, wat is dat?

Online bezoekersregistratie is het traject voorafgaand aan je event waarmee je in kaart brengt wie jouw event gaan bezoeken. Online bezoekersregistratie brengt zowel bezoekers van fysieke evenementen als deelnemers van online events in kaart. Je gasten melden zich bij online bezoekersregistratie aan via een formulier, waarin ze eventueel ook andere keuzes maken en voorkeuren aangeven. Op basis van online bezoekersregistratie ontvangen zij hun tickets.

Online bezoekersregistratie: open registratie

Als iedereen zich voor jouw event mag aanmelden, spreken we van open online bezoekersregistratie. Het registratieformulier of aanmeldformulier staat dan voor iedereen open. Tijdens de online bezoekersregistratie doorlopen de bezoekers het formulier en melden zij zich aan, zodat jij voorafgaand aan het event dankzij de online bezoekersregistratie precies weet hoeveel mensen je kunt verwachten.

Online bezoekersregistratie: gesloten registratie

Wanneer tijdens de online bezoekersregistratie alleen genodigden zich kunnen aanmelden, spreken we van een gesloten registratie. Het formulier voor de online bezoekersregistratie is dan soms afgeschermd met een algemeen wachtwoord, dat aan de gasten wordt gecommuniceerd. Veel vaker wordt de online bezoekersregistratie dan voorafgegaan door een gepersonaliseerde uitnodiging, met een voor elke genodigde unieke aanmeldlink.

Uitnodigingen en online bezoekersregistratie

Uitnodigingen voor online bezoekersregistratie zijn persoonlijk. Via de unieke link komen de genodigden in het formulier voor online bezoekersregistratie. Gegevenens die al bekend zijn, hoeven niet meer te worden ingevuld, wat de online bezoekersregistratie lekker laagdrempelig maakt. Natuurlijk kunnen de gasten die gegevens wel aanpassen.

Voorafgaand aan online bezoekersregistratie: de Save-the-Date

Voor de daadwerkelijke uitnodiging wordt er vaak een zogenaamde Save-the-Date-mail verstuurd. De online bezoekersregistratie is dan nog niet geopend, maar met een Save-the-Date kondig je je event alvast aan. Zo kun je je gasten enthousiasmeren, en de datum van jouw event afblokken in hun agenda. Zodra de online bezoekersregistratie begint, weten zij meteen waarover het gaat.

Het formulier voor online bezoekersregistratie

Online bezoekersregistratie moet in eerste instantie laagdrempelig zijn. Vraag dus in het formulier alleen wat je echt moet weten. Daarmee maak je het je gasten tijdens de online bezoekersregistratie gemakkelijk, maar voldoe je bovendien aan de AVG. Hoe overzichtelijker het formulier, hoe beter de conversie tijdens de online bezoekersregistratie. En dat is wat je als organisator wil!

Datavalidatie tijdens online bezoekersregistratie

Om te zorgen voor een schone database, wordt tijdens de online bezoekersregistratie gevalideerd wat in de formuliervelden wordt ingevoerd en of die data geldig is. Consistente, valide data maakt analyseren immers stukken eenvoudiger. Beproefde datavalidatie maakt bij Invitado standaard deel uit van de online bezoekersregistratie.

Meerdere gasten aanmelden

De AVG beperkt de mogelijkheden voor het aanmelden van meerdere gasten tijdens de online bezoekersregistratie. Gegevevens van anderen mogen door de aanmelder niet zomaar worden verstrekt. In het formulier kan de aanmelder anderen via hun e-mailadres registreren, waarna deze hun persoonlijke gegevens verstrekken en zo hun eigen online bezoekersregistratie voltooien.

Online bezoekersregistratie en wijzigingen

Aanmelding binnen? Mooi, de online bezoekersregistratie heeft zijn werk gedaan, zou je denken. Toch nog niet helemaal, want je dient je bezoekers de mogelijkheid te bieden hun voorkeuren of gegevens te wijzigen - of (zie verder) om zich weer af te melden. Dit kan altijd via dezelfde registratielink, via hetzelfde registratieformulier. Zo blijft de online bezoekersregistratie overzichtelijk.

Online bezoekersregistratie en afmelden

Standaard kunnen aangemelde gasten zich via hetzelfde formulier voor online bezoekersregistratie ook weer afmelden. Veel organisatoren willen dit hun gasten niet te makkelijk maken, maar waarom zou je van tevoren niet willen weten dat een gast niet komt? Denk bijvoorbeeld aan zaalindeling en catering. Op deze manier kun je via online bezoekersregistratie het aantal no-shows (zei hier iemand nachos?) drastisch beperken.

Online bezoekersregistratie en AVG

Naar bijzondere persoonskenmerken mogen tijdens de online bezoekersregistratie niet worden opgeslagen. Denk aan gezondheidskenmerken, BSN-nummer en religie. Wanneer tijdens de online bezoekersregistratie bij maaltijdvoorkeuren een keuzeoptie 'halal' wordt geboden, kan dit iets zeggen over de geloofsovertuiging van die gast. Wij adviseren dus hier zeer zorgvuldig mee om te springen!

Sessiekeuze tijdens online bezoekersregistratie

Bied je tijdens jouw event verschillende sessies aan (denk aan parallelsessies of workshops), dan kan tijdens de online bezoekersregistratie binnen het formulier ook dit worden geregistreerd. Voorzie je elke sessie van een capaciteit, dan worden sessies niet langer aangeboden als die capaciteit bereikt is. Ook voor het totale event kan trouwens een capaciteit worden ingesteld. Zo kun jij tijdens de online bezoekersregistratie 'Vol is vol!' roepen.

Content rond de online bezoekersregistratie

De website voor online bezoekersregistratie bevat behalve het formulier (dat centraal moet staan) ook gegevens over jouw event. Tijd, locatie, programma... van die dingen. Daarnaast is er na voltooiing van de online bezoekersregistratie een bevestigingsscherm, en is er ook een scherm als de bezoeker zich via online bezoekersregistratie weer afmeldt.

Jouw huisstijl

Het formulier voor online bezoekersregistratie is op basis van best practices relatief standaard opgebouwd (op wat kleuren na dan), maar de website eromheen voorzien we van jouw huisstijl - of de huisstijl van jouw event, om precies te zijn. Afbeeldingen, kleuren, logo's.... Zo zorgen we tijdens de online bezoekersregistratie voor herkenbaarheid. Ook in de mails die rond de online bezoekersregistratie worden verstuurd, komen deze huisstijl-elementen natuurlijk terug.

E-mails rond de online bezoekersregistratie

Een save-the-date is bij online bezoekersregistratie optioneel, een uitnodiging ook. Maar standaard versturen wij een mail na een succesvolle aanmelding. Of deze het e-ticket al bevat, is aan jou. We kunnen de persoonlijke QR-code in de mail opnemen, maar ook een downloadlink plaatsen naar een door ons gegerereerde pdf. Veelal wordt om het aantal no-shows te beperken vanuit het systeem voor online bezoekersregistratie ook nog een zogenaamde 'boarding call' verstuurd, meestal een dag voor het event.

De statistieken van online bezoekersregistratie

Online bezoekersregistratie levert heel veel data op. Gastdata, maar ook statistieken over het verloop van de online bezoekersregistratie. Deze worden inzichtelijk gemaakt in het dashboard voor online bezoekersregistratie. Daarin zie je precies hoeveel gasten zich wanneer hebben aangemeld. Alle beschikbare data kan in grafieken, tabellen en diagrammen worden getoond. Voor de online bezoekersregistratie richten onze specialisten hiertoe een persoonlijk dashboard in.

Betaalde tickets

Ook voor betaalde events bieden wij online bezoekersregistratie. Uiteraard! Via de koppeling met een payment provider richten wij snel en effectief een ticket shop in. Met facturatie (we genereren binnen de online bezoekersregistratie pdf-facturen), kortingscodes, differentiatie binnen je tarieven (op basis van gastgroepen of bijvoorbeeld met early bird tickets).

Oude bekenden tijdens de online bezoekersregistratie

Als wij op basis van het ingevulde e-mailadres een gast herkennen, worden de reeds beschikbare gegevens opgehaald uit de database. Dat houdt de online bezoekersregistratie laagdrempelig en jouw database schoon. Want op dubbele gegevens zit niemand te wachten.

Online bezoekersregistratie, en dan?

Als de online bezoekersregistratie is afgerond, kun je de registratie op locatie aan ons toevertrouwen. Wij richten de scansoftware zo in, dat je bezoekers naarbinnen kunnen worden gescand. Ook andere producten en diensten, zoals onze event app en de leadscan-applicatie voor exposanten, kunnen heel eenvoudig op de registratiedatabase worden aangesloten.

Online bezoekersregistratie in de event app

Ook via de Vaya Visitor App kunnen je bezoekers zich aanmelden. Zo breng je de online bezoekersregistratie naar de telefoon van je bezoeker. Je zorgt er dankzij de online bezoekersregistratie meteen voor dat de event app ook daadwerkelijk wordt gebruikt. Binnen de event app kan overigens op basis van tijdens de online bezoekersregistratie verzamelde gegevens persoonlijke content voor de specifeke ingelogde gebruiker worden getoond. Leve het ecosysteem van Invitado!

Online bezoekersregistratie, the Invitado way!

Wat wij rond jouw online bezoekersregistratie kunnen doen? Dat is te veel om op te noemen. Een overzicht vind je hier. Heb je andere wensen of ideeën? Neem dan even contact met ons op. Onze specialisten denken graag met je mee, en vinden ongetwijfeld een creatieve oplossing om de online bezoekersregistratie voor jouw event volgens jouw wensen en voorkeuren vorm te geven!