Notificaties versturen

in de Vaya Visitor App

Notificaties versturen

In deze tutorial laten we je zien hoe je via het dedicated CMS van de Vaya Visitor App notificaties inplant of direct verzendt.

Inhoud van deze pagina:

Introductie
Aanmaken van een nieuwe notificatie
Ontvangers selecteren
Afzender en content
Klikbare notificaties
Inplannen van een notificatie
De uitgangsdatum van een notificatie

 

Introductie

Ingelogde app-gebruikers ontvangen automatisch gegenereerde notificaties van ontvangen berichten en rond met andere bezoekers van het event te maken afspraken. Daarnaast kun je in het CMS ook custom-notificaties aanmaken, inplannen en verzenden.

Je doet dit via Notifications dat je in het menu links vindt onder Content:

vaya-notificaties-1

 

E-mailnotificaties
Voor zowel geautomatiseerde als handmatige nofiticaties geldt dat gasten hiervan per e-mail op de hoogte worden gehouden. Dit verhoogt de interactie en de adoptatie van jouw web-app. Tijdens het event worden deze gepersonaliseerde mails elk uur verzonden, daarbuiten één keer per dag. Gebruikers kunnen zich voor deze e-mailnotificaties eenvoudig afmelden. Wil jij dat er rond jouw event helemaal geen notificatiemails worden verzonden, laat dat ons dan weten!

High priority
Er is een optie beschikbaar om notificaties met hoge prioriteit te verzenden. Het bericht wordt dan separaat, los van de verzamelmails verzonden, ofwel direct, ofwel op een  vooraf ingesteld moment.

 

Aanmaken van een nieuwe notificatie

Met de +-button rechtsboven in het overzicht (hieronder rood gemarkeerd) kun je een nieuwe notificatie aanmaken:

vaya-notificaties-2

Van elke notificatie zie je of en wanneer hij verzonden is, naar hoeveel personen en door hoeveel personen de notificatie bekeken is. Met het prullenbakje kun je notificaties verwijderen, indien nodig of gewenst. Als je op de plus hebt geklikt, kun je aan de slag en een notificatie aanmaken.

¡Qué eficiente! Vanuit het overzicht kun je een eerder aangemaakte notificatie ook kopiëren. Dit doe je met de hierboven blauw gemarkeerde button.

 

Ontvangers selecteren

Afhankelijk van de instellingen voor jouw event, kun je notificaties sturen naar een deel van je bezoekers. Dit doe je via het veld Recipients. In de pull-down zie je verschillende opties om ontvangers te selecteren:

  • All guests: hiermee verstuur je een bericht naar alle gasten. 
  • Filtered guests: hiermee kun je ontvangers van jouw notificatie selecteren op basis van gast-attributen. Deze filters worden door de specialist van Invitado voor je klaargezet.
  • Guests with bookmarked item: hiermee stuur je je notificatie naar gasten die een onderdeel van jouw event in de app als favoriet hebben opgeslagen.
  • Guests with booked item: hiermee stuur je je notificatie naar gasten die zich voor een specifieke sessie hebben aangemeld.
  • Specific guests: hiermee verstuur je een bericht naar één of meer gasten die je handmatig selecteert uit de gastenlijst.

 

TIP
Maak in de  testfase gebruik van de laatste optie en verstuur testnotificaties alleen naar jezelf. Zo voorkom je dat al je gasten - al dan niet met terugwerkende kracht - notificatiemails ontvangen!

 

Afzender en content

Als afzender wordt standaard de naam van event gebruikt, maar dit kun je per notificatie wijzigen in het veld Sender. Het daadwerkelijke bericht kun je kwijt in het Message-veld.

 

Klikbare notificaties

Je kunt notificaties klikbaar maken via het veld Redirect target.

  • Kies je voor de optie Internal page dan kun je uit een pull down een pagina binnen de app selecteren die opent zodra de gebruiker van de app op de notificatie klikt.
  • Kies je voor de optie External website dan kun je een url invullen (te beginnen met https://). Wanneer de gebruiker van de app op de notificatie klikt wordt de betreffende webpagina geopend.
  • Kies je voor de optie Entity item dan kan naar een specifiek item binnen een in de Vaya-app gebruikte bucket worden gelinkt.

 

Inplannen van een notificatie

Je kunt ook notificaties inplannen voor verzending op een later moment. Dit doe je door bij Sending moment de optie 'At a scheduled time' te kiezen en een datum en tijd in te vullen. Dit laatste gaat heel makkelijk met het kalendertje:

vaya-notificaties-3

Als je een verzendmoment in het verleden kiest, wordt de notificatie direct verzonden.

  

De uitgangsdatum van een notificatie

Optioneel kun je de notificatie bij Relevant until een uitgangsdatum meegeven. Zodra een notificatie niet meer relevant is, ontvangen de app-gebruikers hier geen meldingen meer over.

Lukt het écht niet?

We helpen je graag, bel ons op +31 (0) 88 99 87 444, mailen kan ook naar info@invitado.nl

Akkoord

Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid. Je kunt cookies ook niet accepteren.