Bouwen aan het Invitado-ecosysteem. Zo doen we dat!

Bouwen aan het Invitado-ecosysteem. Zo doen we dat!

¡A je to!

Het werken aan onze applicaties, aan de onderlinge samenhang binnen ons ecosysteem én aan de mogelijkheden CRM-systemen en andere externe software aan te sluiten is nooit klaar. Onze developers doen er alles aan om up-to-date te blijven als het om technische ontwikkelingen en security gaat, en dat is een continu proces. Daarnaast voegen we met grote regelmaat nieuwe functionaliteiten aan onze applicaties toe en optimaliseren we bestaande features. En daarover gaat dit artikel. Want hoe bepalen we welke adiciones en modificaciones interessant zijn, hoe komen deze updates op de actielijst van onze developers terecht, en welke stappen worden doorlopen voor jij die updates in de release notes ziet verschijnen?

Het traject

Om met die actielijst te beginnen… Zoals elke applicatie zijn eigen release notes heeft, is er ook een intern ticketsysteem, Progreso, waarbinnen elk product een eigen omgeving heeft. Alle amigos binnen Invitado kunnen hierin verbeteringen voorstellen – op basis van eigen gebruikservaringen en eureka-momenten, maar ook ingegeven door wensen of ideeën van onze klanten. Aan een Progreso-item wordt een developer gekoppeld, die lokaal (binnen zijn persoonlijke ontwikkelomgeving) aan de slag gaat. Nieuwe programmatuur wordt vervolgens in de development-omgeving van de betreffende applicatie geplaatst, waar het door de interne aanvrager getest wordt. In de acceptatie-omgeving kijkt vervolgens de rest van het Invitado-team met kritische en frisse blik naar de nieuwe features en wordt de aanstaande release beoordeeld. Pas als alles uitvoerig getest en totalmente bien bevonden is, vindt – wanneer de eventplanning dit toelaat, uiteraard – de daadwerkelijke release plaats.

De klant is koning…

We zeggen het vaker: 'De klant is koning, als wij koningin mogen zijn'. Ideeën van klanten honoreren wij graag, zeker als het in onze ogen goede ideeën zijn, en ook koppelingen met CRM-systemen en externe event tools als Swoogo. Swapcard en CM voegen we op verzoek toe. Sowieso leggen we ons oor te luister bij onze relaties, en sluiten we ieder project af met een evaluatie. Aan nieuwe functionaliteiten ligt meer dan eens een klantwens ten grondslag. Als wij inschatten dat een feature ook voor andere klanten interessant zou kunnen zijn, houden we in de ontwikkeling rekening met een zo breed mogelijke inzetbaarheid en zetten we in op optimale flexibiliteit. De nieuwe applicatie Extracto Abstract Handling is een goed voorbeeld van een product dat op basis van een klantvraag en ook na raadpleging van verschillende congresorganisatoren tot stand is gekomen.

Ontwikkelingen in de branche

Natuurlijk houden we ook de vakbladen en websites op het gebied van events en event-software in binnen- en buitenland nauwlettend in de gaten. Zo blijven we op de hoogte van wat er in de markt gebeurt en signaleren we in een vroeg stadium waaraan bij onze klanten behoefte zou kunnen ontstaan. Ook hierbij bewandelen we uiteraard altijd ons eigen pad, maken we onze software net wat slimmer dan andere aanbieders en zorgen we voor efficiëntie door aansluiting bij andere applicaties te waarborgen.

¡Muy creativo!

Niet zelden ontstaan goede ideeën spontaan in de levendige kantoortuin of aan de nog levendigere lunchtafels van onze hacienda. Vrijwel vanzelf steekt er dan een brainstorm de kop op, met een al behoorlijk uitgekristalliseerd plan als resultaat. In de luwte van de eventseizoenen initiëren we ook brainstormsessies. Zo resulteerde een uurtje organisatiebreed van gedachten wisselen over mogelijke nieuwe interactieve modules en gamification binnen onze Vaya Visitor App in een flink aantal concepten, waarover we ook nog eens muy enthousiast zijn. Wanneer jij die gaat terugzien in onze event-app? Hou de timeline op onze website in de gaten, volg ons op onze socials of meld je aan voor onze nieuwsbrief. Dan lees je het als eerste!

Heb jij een goed idee? We zijn een en al oor... Bel ons of mail ons je idee door, en eeuwige gratitud, een heleboel karmapunten en wellicht een goede reep chocola vallen je ten deel!

Blijf op de hoogte

Volg ons via

Of bel ons op +31 (0) 88 99 87 444, mailen kan ook naar info@invitado.nl