Avans avanceert: een schoolvoorbeeld van een succesvol event

Avans avanceert: een schoolvoorbeeld van een succesvol event

150 moderators en hosts tijdens Onderwijsdag Avans Hogeschool

Op donderdag 15 april vond via ons platform Transmisión Livestreams de eerste online Onderwijsdag van Avans Hogeschool plaats. Niet de tienduizenden HBO-studenten vormden de doelgroep van deze dag, maar de medewerkers van de school. En het waren ook die medewerkers die voor het overgrote deel zelf achter de knoppen zaten en Avans avanceert tot een succes maakten.

De Onderwijsdag deed zijn naam eer aan en duurde daadwerkelijk een hele dag. Het afwisselende programma - met een informatieve Plaza, zo'n 55 sessies in vier ronden, netwerkcarrousels (heel populair!), entertainment, interactie en een afsluitende quiz met Joep van Deudekom en Rob Urgert - hield zo'n 1700 deelnemers van 10.00 tot 17.00 uur geboeid aan hun beeldscherm gekluisterd. En de reacties op dit online event, waarin het delen van innovatie en netwerken centraal stond, waren muy entusiastas. Ook bij ons!

150 hosts en moderators

Projectmanager Kaj blikt met zichtbaar plezier terug, niet alleen op de dag zelf, maar ook op de voorbereidingen. 'De organisatie verdient een heel groot compliment,' benadrukt hij. 'De samenwerking was perfect. Er was een Teams-omgeving ingericht waartoe de bijna 150 hosts en moderators toegang hadden, en waar kennis en ervaringen gedeeld werden. De manier waarop die moderators zich ons platform na onze instructiesessie gezamenlijk eigen maakten, heb ik nog niet vaak gezien: alle schakelingen, polls, handouts, het verliep vlekkeloos. Ze wisten precies wat ze deden.'

Vooral oefenen!

'In die Teams-omgeving deelden we alle informatie,' vult Annabelle Thijssen, eventmanager bij Avans Hogeschool, aan. 'We hebben er bij de moderators ook op aangedrongen vooraf vooral te oefenen. Een week voor het event hebben we alle hosts en moderators die toen nog niet op het platform hadden ingelogd, nog even aan hun jasje getrokken.'

Schoolvoorbeeld

'De klant is koning, als wij koningin mogen zijn'. Wie ons al langer kent, herkent deze slogan ongetwijfeld. De mate waarin onze klanten ons die ruimte ook daadwerkelijk geven, verschilt van project tot project. De samenwerking met Avans Hogeschool was ook in dat opzicht een schoolvoorbeeld. Al snel werd duidelijk dat deze organisatie in staat was heel veel zelf te doen, waarbij onze gevraagde en ongevraagde adviezen zeer ter harte werden genomen. 

 

Netwerkmogelijkheden en Chatcarrousel

'De dag zelf, met sessies vanuit 3 professionele studio's van First Impression Audiovisueel, verschillende ruimten van ons gebouw aan de Lovensdijkstraat in Breda, maar ook via de webcam bij medewerkers thuis, verliep vlekkeloos,' aldus Annabelle. 'Met 520.000 kijkminuten,  9000 chatberichten, 250 vragen in de Q&A, 2000 poll votes, een met meer dan 7000 clicks goed bezochte informatiemarkt in de Plaza (waar direct contact kon worden gemaakt met de 'standbemanning') en 750 ontmoetingen in de Chatcarrousel kijken we terug op een zeer goed bekeken en uitermate interactief event. De respons op onze enquête is dan ook heel positief, zeker waar het de netwerkmogelijkheden betreft: met name de Chatcarrousel, die in de pauzes beschikbaar was, is zeer enthousiast ontvangen. Veel deelnemers vragen of we die niet vaker, los kunnen inzetten.'

Volgend jaar april hoopt Avans Hogeschool de Onderwijsdag weer live op locatie te kunnen organiseren. Annabelle: 'Maar voor die Chatcarrousel, waarin de medewerkers ook collega's spreken met wie ze normaal gesproken niet zo snel in contact zouden komen, moeten we tijdens zo'n fysiek evenement dan nog wel een alternatief bedenken!'

Blijf op de hoogte

Volg ons via

Of bel ons op +31 (0) 88 99 87 444, mailen kan ook naar info@invitado.nl