Bezoekersexperience positiever door gezichtsherkenning bij toegang

Rotterdam, 25 april 2017 - Het Rotterdams eventregistratie bureau Invitado onderzocht het effect van gezichtsherkenning tijdens toegangscontrole op bezoekersbeleving. Gezichtsherkenning is nieuw in de toegangscontrole voor zakelijke evenementen en deze innovatie is op Event 17 als experimenteel uitgeprobeerd. Tijdens dit event hebben ruim vijfhonderd bezoekers via de experimentele gezichtsherkenningsbalie zichzelf aangemeld voor de beurs door middel van het maken van een foto. Het experiment is zeker geslaagd én heeft een positief effect op de totaalbeleving van bezoekers.

Event 17 altijd een goed idee

Event 17 is dé toonaangevende vakbeurs voor de totale evenementenbranche, gehouden op 11 en 12 april jl. in de Jaarbeurs in Utrecht. Tijdens Event 17 werd aan eventprofessionals de mogelijkheid geboden om kennis te delen, innovaties te bekijken en het netwerk uit te breiden. De innovatie begon dit maal al bij de ingang, waar de nieuwe manier van toegangscontrole de interesse wekte van veel vakmensen. Door de gezichtsherkenning beleefden zij het event nog meer als innovatief, vooruitstrevend en persoonlijk. De gezichtsherkenning tijdens toegangscontrole had ook een positief effect op de organisatie van het event. De entree is een belangrijk een onderdeel van de totale beursbeleving. Een goed begin is het halve werk!

Hoe werkt het?

Tijdens de online registratie wordt een foto gevraagd van de bezoeker, waarna de software de foto analyseert en beoordeelt. De foto moet aan bepaalde voorwaarden voldoen om goed herkend te kunnen worden. Bij de entree van het event wordt vervolgens een foto van de bezoeker gemaakt. Het systeem vergelijkt deze foto met alle foto's in de database en bepaalt of er een match is. Na goedkeuring kan de bezoeker direct doorlopen. Op de beurs resulteerde dit als volgt: meer dan 80% van de deelnemers werd direct, of in tweede instantie herkend en kreeg direct zijn toegangsbadge geprint. De voornaamste redenen waarom mensen niet herkend werden, hadden vooral te maken met de kwaliteit van de gemaakte foto's. Bewegingen, slechte belichting of ineens wegkijken van de camera zorgt ervoor dat bij de entree de bezoeker niet herkend werd. Ook hebben ruim 70 mensen gebruik gemaakt van de gezichtsherkenningsbalie zonder dat ze vooraf een foto geüpload hadden.

Positief effect

Na het uploaden van een foto tijdens de online registratie worden bezoekers nieuwsgierig; gaat mijn gezicht me écht helpen om zonder e-ticket toegang tot de beurs te krijgen? Hij of zij wordt enthousiast als het lukt. "Wat een toffe manier om toegang te krijgen tot het event! Ik heb echt het gevoel herkend te worden en dat voelt als een persoonlijk en warm welkom. Erg handig ook als ik een keer mijn ticket vergeet!" aldus een bezoeker van Event 17.

Veelgestelde vragen

Recente activiteiten

17/07
pexels-photo-505078.jpeg
¡Buenas vacaciones! Ernesto viert vakantie net als veel eventmanagers. Nu wel al druk met voorbereiden q3 en q4!
27/06
chio_logo.jpg
We hebben weer paarden gescand! Uhhh, gasten van Rabobank Rotterdam bij het CHIO
26/04
gezichtsherkenning-experiment-geslaagd.jpg
Bezoekersexperience positiever door gezichtsherkenning bij toegang
Lees meer
26/04
20170426_185846.jpg
Ja genau! Botschaft des Königreiches der Niederlande in Berlijn viert Koningsdag en wij zijn erbij!
19/04
moce-19-april.jpg
Vandaag een thuiswedstrijd in het WTC Rotterdam met het Maritime & Offshore Career Event van Navingo!
04/04
persbericht.jpg
Laat jij je gezicht zien voor toegang?
Lees meer
03/04
moce-voorkant.jpg
Invitado ontwikkelt een speciaal systeem voor event MOCE waarbij case studies van exposanten worden aangeboden aan bezoekers
17/03
macbook-aanmelden-mockup-securelink.png
Invitado maakt samen de internet-marketing-vrienden van HVMP een gave eventsite voor Security BootCamp
Lees meer
08/03
buma-awards.jpg
De gasten van Buma Awards 2017 kregen ter plekke een dubbelzijge card met het juiste tafelnummer én tijd van prijsoverhandiging!
24/02
slachtoffer-hulp.jpg
Invitado biedt online en on-site "registratiehulp" aan het symposium van Slachtofferhulp Nederland
27/01
air-france-klm-timeline.jpg
Vive la France, Vive Air France KLM! De bezoekers van de Sales Day in Parijs kregen van Invitado een speciaal welkom met een pvc badgecard!
25/01
offshore-energy-nieuwe-website.jpg
Offshore Energy lanceert nieuwe website
Lees meer
24/01
foto-michiel-lodewijk.jpg
Invitado op deondernemer.nl: Invitado regelt het feest van A tot Z
Lees meer
10/01
rotterdam-partners.jpg
Invitado verantwoordelijk voor online en onsite registratie van nieuwjaarsborrel Rotterdam Partners (incl. Marketing Rotterdam Award uitreiking)
20/12
kerstmarkt6.jpg
Door gebruik te maken van tijdslot keuze in het registratieformulier kon iedereen donderdag tijdens de Kerstmarkt van PZH rustig zijn kerstpakket samenstellen
088 99 87 444 info@invitado.nl
Invitado is onderdeel van HVMP Internet Marketing
Event Registratie | sitemap | powered by